Vi har oppdaget at du bruker en gammel nettleserver. Det gjør at du ikke kan benytte alle funksjoner. Oppdater nettleseren

digital assurance

Fem ting vi har lært om fremtidens digitale revisjoner.

I 2020 ble LRQA-kunder tvunget til å ta i bruk digital assurance. For mange ble det en ny og usikker hverdag.

I 2021 har vi tatt en kvalitativ tilnærming for å forstå hvordan fjern-assurance og inspeksjonsprosessen har fungert i praksis – utfordringene vi står overfor, og hvordan fremtiden kan se ut.

20 medlemmer av LRQAs globale revisjons- og inspeksjonsteam og 20 globale kunder ble intervjuet i mai og juni 2021, for å forstå hvordan deres erfaring med digital fjern-assurance har bidratt til å sikre kontinuitet i virksomheten og hvordan denne nye fremtiden med blandet tjenestelevering kan se ut.

Dette lærte vi.

1. Både medarbeidere og kunder har tilpasset seg raskt.

Selv om det i starten var en viss usikkerhet rundt hvordan digital assurance ville fungere, rapporterte de aller fleste at opplevelsen har oppfylt eller overgått forventningene deres og er nå blitt en del av den vanlige assurance-prosessen.

At LRQA allerede var på vei mot digital assurance har vært veldig nyttig – kundene følte seg trygge, og det var en prosess og et rammeverk klart, som bare ventet på å bli tatt i bruk. LRQA Remote-appen bidro også til at kundene følte at informasjonen deres var trygg og sikker. Det var mange som forstod at LRQA lå i forkant når det gjaldt å tilby denne tjenesten.

Digital assurance er nå allment akseptert som en del av en hybrid leveringsmodell.

2. Kvaliteten på opplevelsen er høy – men det er likevel muligheter for å forbedre seg ytterligere.

Alt i alt elsker kundene digital assurance-opplevelsen. Utfordringen er imidlertid at det ikke finnes noen perfekt standard for hva som bør og kan gjøres digitalt, kontra hva som må skje på stedet. Det er opp til de ansatte i LRQA å samarbeide med kundene for å utvikle en tilpasset plan for den optimale blandingen av på-stedet og digitale revisjoner.

3. Et tydelig sett med fordeler har dukket opp.

Siden pandemien startet, har mange virksomheter tatt ytterligere steg for å bli karbonnøytrale. Digital assurance gjør det mulig for LRQA å sikre at de gjør sitt for å støtte kundene mot dette målet.

For mange – både kunder og ansatte, er det én stor fordel med digitale revisjoner: Mer tid hjemme og en bedre balanse mellom arbeid og privatliv. Mindre reising har gitt folk mer tid til å gjøre mer av det de har lyst til utenfor jobben.

Det har også vært en mer strømlinjeformet tjenesteleveranse, noe som har ført til at assurance-prosessen har blitt mer effektiv for kundene og spart dem for tid og penger.

4. Det er økende forventning til fremtidens potensial.

Mens den digitale assurance-prosessen fortsatt er litt avhengig av ferdighetene til effektive kameraoperatører med stødige hender, vil nye og kommende teknologier gjøre prosessen stadig enklere. LRQA-kunder nevnte alt fra kontinuerlig overvåking, droner og roboter, til VR-teknologier, for å gjøre prosessen mer robust i fremtiden.

Mange synes også det globale aspektet til den digitale prosessen er spennende – ikke bare er de nå i stand til å komme i kontakt med LRQA-eksperter rundt om i verden som en del av prosessen, men de kan utføre flere revisjoner på lokasjoner i flere land fra sitt eget hjem.

5. Det gjenstår fortsatt litt arbeid.

En utfordring vi står overfor som bransje er at noen myndigheter er litt trege med å tilpasse seg raske endringer. LRQA kan spille en rolle i samarbeidet med dem for å demonstrere detaljnivået som er mulig i digital assurance, og dermed bidra til raskere aksept.

Vi kan lage bedre rammer, for å sikre at både de ansatte og kundene er forberedt og at den digitale prosessen er så effektiv som mulig.

Vi kan bidra til mindre utfordringer, som å stabilisere kameraer for å redusere reisesyke samt sikre at vi har en standard for kameraoppløsning for å gjøre det lettere for øyne og mage!

Selv om vi ikke kan kontrollere tilkoblingsproblemer på eksterne nettsteder, ettersom teknologien utvikler seg, med bedre 5G-nettverk og større bredbåndstilgjengelighet, kan vi omfavne disse forbedringene som en del av vår digitale fremtid.

Vil du snakke med oss?

Trykk på Enter eller piltast for å søke Trykk på Enter for å søke

Søkeikon

Ser du etter?